۲۲ نقل انتقال برتر اروپا

در این میان باشگاه منچستر سیتی مبلغی بالغ بر ۱۵۰میلیون یرو برای به خدمت گرفتن کاکا از باشگاه میلان پرداخت میکرد که مهاجم برزیلی میلان این پیشنهاد را رد کرد  . 

اگر این انتقال انجام میشد به عنوان بزرگترین نقل انتقال جهان به حساب می آمد.  

 

تابستان امسال شاهد کشمکش هاى فراوان بین باشگاه هاى بزرگ بودیم. براى مثال ابتدا جنگى خونین! بین کالدرون و فرگوسن درگرفت و سرانجام این فرگوسن بود که موفق به حفظ رونالدو، یاقوت قیمتى خود شد. به این ترتیب کالدرون طعمه دیگرى به نام ون دروارت را صید کرد و تقریباً ۷۵ میلیون پوند ذخیره کرد. چه پس انداز خوبى! اما هنوز اوضاع در برنابئو آرام نشده بود که چلسى روى روبینیو دست گذاشت. به این ترتیب رئالى ها که تا چندى پیش سعى در خرید یک ستاره داشتند، حالا باید براى حفظ ستاره خود تلاش مى  کردند. در این میان سیاست لندنى ها نیز درخور توجه بود.

شروع به فروش
آنها لباس تیم چلسى را به نام روبینیو کردند تا در پشت جبهه نیز فعالیت داشته باشند اما سرانجام در کمال ناباورى این مهاجم برزیلى سر از منچسترسیتى درآورد تا همه را شگفت  زده کند. به این ترتیب ۲۲ نقل و انتقال برتر تابستان به شرح ذیل است:
۲۲- حاتم  بن عرفا ( لیون به مارسى): مارسى سمیر نصرى را از دست داد اما در عوض یک جایگزین مناسب براى او پیدا کرد. بن عرفا بعد از یکى، دو سال مى تواند ۸ تا ۱۰ میلیون براى این باشگاه سود داشته باشد.
۲۱- آلبرتو گیلاردینو (میلان به فیورنتینا): در ابتدا به نظر مى رسید که فیورنتینا با یک مهاجم ناراحت و ناآماده قرارداد امضا کرده است، هرچند زمانى که موتو، یوونتوس را ترک کرد همین طور بود. هواداران به او کمک خواهند کرد تا به شرایط خوبى برسد. همکارى او با موتو دیدنى خواهد بود.
۲۰- آندرى شوچنکو (چلسى به میلان): بعد از سپرى کردن ۲ فصل کابوس وار در چلسى، این مهاجم اوکراینى به خانه بازگشت. میلانى ها با این کار ریسک بزرگى کردند چون ممکن است او دیگر به دوران اوج بازنگردد. البته پس از خروج «شوا» از سن سیرو آمار گلزنى میلان بشدت افت کرد اما حالا ممکن است او دوباره به ماشین گلزنى سرى A تبدیل شود.
۱۹- خولیو باپتیستا (رئال مادرید به رم): این مهاجم برزیلى تجربه زیادى در ۳ کشور دارد. او ۴ فصل قبل در سویا درخشید. فصل قبل در رئال مادرید خوب کار کرد و در آرسنال هم بد نبود. باپتیستا مدت ها نیمکت نشین ستاره هاى مختلف بود اما اگر رمى ها تاکتیک خود را حول او تنظیم کنند مسلماً یک فوق ستاره در اختیار خواهند داشت.
۱۸- سیدو کیتا ( سویا به بارسلونا): زمانى که به بارسلونا آمد بهترین خرید کاتالان ها محسوب مى شد. همکارى او با یحیى توره زنگ خطرى براى اینى یستا و مسى خواهد بود.
۱۷-ازکویل گاراى (ریسینگ سانتاندر به رئال مادرید): او در چنگ بارسلونا بود اما سران این تیم به دلیل تغییر مربى کمى تعلل کردند و همین براى کهکشانى ها کافى بود تا او را بربایند. رئالى ها نیز قبلاً  راموس را به همین شکل جذب کرده بودند.
۱۶- دکو (بارسلونا به چلسى): در نگاه اول به نظر مى رسد دوران این بازیکن ۳۰ ساله به پایان رسیده است اما با اندک توجهى به عملکرد او در مسابقات یورو ۲۰۰۸ و ۲ بازى اول آبى ها، توانایى هاى این هافبک پرتغالى را بیشتر مى شناسید.
او مثل لمپارد نیست و زیاد گل نمى زند اما نقاط ضعف وى را پوشش مى دهد. خلاق است و به بازى توجه مى کند. دکو مى تواند جریان بازى را تغییر بدهد. با حضور بالاک و اسى ین در کنار او خط میانى این تیم خیلى قوى شده است.
۱۵- آمانتینو مانسینى (رم به اینتر): خوزه مورینیو به ارائه یک فوتبال مهیج علاقه اى ندارد اما بال هاى سریع و تأثیرگذار را دوست دارد. این یکى از ویژگى هاى مانسینى است. او مثل آرین روبن سریع است و جوابگوى نیازهاى این مربى پرتغالى مى باشد.
۱۴- دیوید بنتلى (بلکبرن به تاتنهام): او یک خرید رؤیایى براى تاتنهام بود. خوآنده راموس مى تواند با استفاده از بازیکن اسبق آرسنال در کنار دوس سانتوز و مودریچ هر خط دفاعى را به هم بریزد.
۱۳- رابى کین( تاتنهام به لیورپول): گفته مى شد که قرمزها براى جذب او چند میلیون اضافه پرداخت کرده اند. کین به طور متوسط۱۵ تا ۲۰ گل در هر فصل به ثمر مى رساند که با آمار ۲۵ تا ۳۰ گل تورس قابل قیاس نیست اما شروع خوب لیورپول پاسخ منتقدین را داد.
۱۲- آمائورى (پالرمو به یوونتوس): این مهاجم برزیلى - اسپانیایى پس از حضورش در یووه در رده سوم جدول قرار داشت اما حالا نفر دهم است. او استعدادهایش را در پالرمو نشان داد و حالا یکى از هافبک هاى خوب سرى A مى باشد.
۱۱- ویست کمپانى (هامبورک به منچسترسیتى): او آلمان را ترک کرد تا براى منچسترسیتى بازى کند. کمپانى بعد از انجام یک بازى در سریع ترین و فیزیکى ترین لیگ دنیا نشان داد که چقدر پخته است و به سرعت اعتماد به نفس خود را بازیافت. او به سرعت نام همبازى خود را در زمین فرا گرفت تا نویدبخش یک بازیکن باهوش براى منچسترسیتى باشد.
۱۰- دانیل آلوز (سویا به بارسلونا): چلسى، رئال مادرید، لیورپول و منچستریونایتد همگى به دنبال این مدافع باارزش بودند اما سرانجام این بارسلونا بود که با ۳۰ میلیون یورو او را به نوکمپ آورد. او بعد از روبرتو کارلوس بهترین مدافع هجومى اروپاست.
۹- کارسما (پورتوبه اینتر): ماجراى انتقال او به اینتر حتى از داستان جذب آمائورى توسط یووه نیز طولانى تر بود. این بازیکن پرتغالى دوران خوبى را سپرى کرده و البته هنوز سال ها براى پیشرفت جا دارد. مورینیو ۶/۳۰ میلیون یورو براى جذب او هزینه کرد. مسلماً این بازیکن ۲۴ ساله کمک بزرگى براى اینتر خواهد بود.
۸- سمیر نصرى (مارسى به آرسنال): آرسن ونگر یک جایگزین مناسب براى هلب پیدا کرد. او زیدان دوم را به ورزشگاه امارات آورد اما نصرى که مدتى با مصدومیت دست و پنجه نرم مى کرد دوست ندارد با زیزو مقایسه شود.
۷- رونالدینیو (بارسلونا به میلان): میلان با یکى از بزرگترین بازیکنان جهان قرارداد امضا کرد. آنها با پرداخت یک سوم قیمت واقعى او خرید خوبى داشتند. باید به رونالدینیو فرصت داد تا دوباره جادوى خود را شروع کند. این هافبک برزیلى ۲۸ سال دارد و با کمى تمرین و رژیم غذایى دوباره اوج مى گیرد.
۶- لوکا مودریچ (دیناموزاگرب به تاتنهام): با وجود تلاش بارسلونا و چلسى این تاتنهام بود که توانست بازیکن جوان و خوش  آتیه کروات را به «وایت هارت لین» بیاورد. به نظر مى رسد او جواهر راموس در فصل جارى باشد.
۵- الکساندر هلب (آرسنال به بارسلونا): خریدى هوشمندانه از سوى کاتالان ها. با توجه به اینکه در فصل جارى مسى کارگردان بى چون  وچراى بارسلونا خواهد بود گواردیولا به یک هافبک هجومى خستگى ناپذیر در سمت دیگر نیاز داشت که مهاجمان را حمایت کند.
۴- متیو فلامینى (آرسنال به میلان): این فرانسوى یکى از بهترین هاى آرسنال در فصل گذشته بود. در واقع میلانى  ها او را در زمان اوجش به خدمت گرفتند تا اسکلت آرسنال کاملاً از بین برود.
۳- رافائل ون دروارت (هامبورگ به رئال مادرید): طرفدار پر و پا قرص بارسلونا و بهترین بازیساز جهان. این موضوع هنوز غیرقابل هضم است که چطور رئالى ها فقط با ۹ میلیون یورو او را جذب کردند.
۲- روبینیو (رئال مادرید به منچسترسیتى): شگفت انگیز ترین انتقال تابستان. او همه، از جمله سران چلسى را شوکه کرد. حالا نه تنها آبى ها این مهاجم برزیلى را در اختیار ندارند بلکه هر هفته با دیدن او در بین آبى هاى منچسترسیتى حسرت مى خورند. اسکولارى تا هفته قبل او را در ترکیب خود مى دید و به فکر یک استراتژى جدید بود اما حالا باید چاره اى براى مهار وى بیندیشد.
۱- برباتف (تاتنهام به منچستریونایتد): تاتنهام خریدهاى خوبى داشت اما نمى توان همه ستاره ها را در یک تیم جمع کرد به همین دلیل آنها با دریافت ۳۰ میلیون پوند مهاجم ۲۷ ساله خود را به دست فرگى سپردند تا مشکلات شیاطین سرخ را کاهش دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد